Termeni si conditii pentru returnarea produselor
Achizitiile online devin, pentru mulți dintre noi, o necesitate, aducand cu sine numeroase avantaje. Economisim timp și bani, avem acces la o gamă variata de produse, putem compara specificatiile tehnice, viziona diverse imagini sau videoclipuri, si citim parerile altor clienti. De asemenea, beneficiem de optiuni de livrare convenabile.
Totuși, chiar si după o cercetare atenta, masuratori sau alte criterii luate in considerare inainte de a cumpara, este posibil ca produsele primite să nu corespunda asteptarilor noastre. In astfel de cazuri, nu trebuie sa ne descurajam; este important sa consultam cu atentie politica de returnare de mai jos inainte de a finaliza achizitia.
- Dreptul de retragere
A. Cumparatorul are dreptul de a se retrage din Contract, respectiv de a returna un Bun, in termen de 14 zile calendaristice, fara a invoca vreun motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare. Astfel, conform OUG nr. 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau de renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile calendaristice din ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a Bunului achiziționat;
B. În cazul în care Cumpărătorul decide să se retragă din Contract, acesta va crea un email care va contine detaliile comenzii: Numar comanda, Nume produs, data comenzii, pe îl va trimite la atvmotorace@gmail.com. Dupa acceptarea returului de catre departamentului Service si Retur, ATV&MOTO-RACE SRL, printr-un email sau telefonic, puteti demara procedura de returnare.
Pentru returnarea unui produs este nevoie sa urmezi urmatorii pasi:
Te asiguri ca ai pus produsul in ambalajul original cu toate accesoriile, astfel incat coletul sa fie in aceeasi stare in care l-ai primit.
Ambalezi coletul suplimentar (daca e nevoie) astfel incat sa te asiguri ca el va ajunge in buna stare la noi.
In colet trebuie sa se afle:
- – produsul/produsele,
- – reclamatia scrisa – care va contine datele de identificare si contact ale cumparatorului:
- – copie dupa factura fiscala si prezentul certificate de garantie
- – copie dupa certificatul de inmatriculare sau cartea de identitate a vehiculului pe care s-a utilizat piesa
- – dovada montarii intr-un service autorizat R.A.R. (factura service + dovada achitarii acesteia)
- – dovada constatarii si descrierii defectului de catre service-ul autorizat R.A.R. (deviz cu descrierea detaliata a constatarii) f) copie autorizatie R.A.R. a service-ului
- – copia după certificatul de înmatriculare al autovehiculului (în vederea verificării comptibilității Produselor);
Trimiti coletul la noi cu orice firma de curierat doresti, insa ar fi bine sa ai in vedere urmatoarele:
– Asigurare Colet! Te sfatuim sa asiguri coletul (sa scrie pe AWB valoare asigurata, egala cu valoare produsului/produselor pe care il/le returnezi), acest lucru va insemna un cost intre 0.5% – 3% (in functie de firma de curierat cu care vei trimite) din valoarea produsului, insa te scuteste de eventuale neplaceri. Daca firma de curierat prin care trimiti va deteriora produsul, vei putea fi despagubit de catre ei, dar daca nu il vei asigura, ai sanse mari sa nu iti poti recupera banii.
– Deschidere Colet! Te sfatuim sa optezi pentru deschidere colet, acest lucru ne va permite sa verificam integritatea coletului in momentul in care il primim. Daca nu vom putea face acest lucru, exista riscul ca, in cazul unei deteriorari pe timpul transportului, firma de curierat prin care trimiti sa nu accepte despagubirea. Costul pentru aceasta optiune este intre 1 si 10 lei, in functie de firma de curierat folosita.
- Trimiti coletul la adresa: Sat Parvu Rosu Nr.69, Costesti, Jud Arges in atentia Departamentului Service si Retur, ATV&MOTO-RACE SRL. Costul transportului este de datoria ta, in calitate de client.
- NU pune RAMBURS coletului, banii vor fi virati in contul tau IBAN pe care te rugam sa ni-l trimiti printr-un mail sau prin curier odata cu trimiterea produsului (vedeti detaliat metodele de plata de mai jos). Coletele primite cu ramburs din pacate vor fi refuzate.
NU colaboram cu POSTA ROMANA!
ATV&MOTO-RACE SRL nu ramburseaza valoarea transportului tur/retur, ci strict valoarea produsului platit. Transportul este un serviciu prestat de terti, serviciu care nu poate fi returnat din moment ce a fost prestat serviciul de livrare.
C.1. In cazul in care Clientul/Cumparatorul solicita retragerea din Contract in termenul legal de retragere din contract, acesta trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv. În cazul în care Comanda este plătită, Vânzătorul va rambursa suma în termen de maximum 14 (paisprezece) zile de la data punerii în posesie a Bunurilor returnate. Suma va fi returnată după cum urmează:
a. pentru Comenzile achitate cu card bancar: prin rambursare in contul din care s-a efectuat plata;
b. pentru Comenzile plătite cu PO: prin transfer bancar;
c. pentru Comenzile achitate cash/cash in showroom: prin rambursarea numerar in showroom sau prin rambursarea contravalorii produsului in contul bancar transmis de client;
C.4. Dacă Bunul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca nou (ambalaj deschis, accesorii lipsă, Bunul este deteriorat), ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă pentru returnarea Bunului la stadiul inițial, deoarece cazul poate fi, sau pentru acoperirea diferentei de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la cererea Cumparatorului, vom retrimite Bunul, costurile de livrare fiind suportate de Cumparator.
C.2. Diminuarea valorii Bunurilor returnate Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta, Cumparatorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile inainte de incheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Cumpărătorului îi este permis să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a achiziționat în măsura necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea Bunurilor, Cumpărătorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i-ar fi permis să facă într-un adevărat magazin fizic. De exemplu: cumpărătorul poate încerca un articol, dar nu îl poate purta/monta. Cumpărătorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor rezultată din alte manipulări decât cele necesare pentru a determina natura, calitățile și funcționarea Bunurilor. În cazul în care Cumpărătorul își exercită dreptul de retragere după utilizarea Bunurilor într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Cumpărătorul este responsabil pentru orice scădere a valorii Bunurilor. Accesoriile (manuale de utilizare, cabluri etc.) din cutia Bunului, precum și ambalajul original al acestuia sunt parte integrantă a Bunului. Ca urmare, mărfurile returnate care prezintă semne de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, crăpături, lovituri etc.) se acceptă retur numai după conformitatea acestora, implicând costurile de igienizare, cosmetică, reparație, înlocuire a oricăror piese deteriorate și revenire în formă comercială spre vânzare. ca produs folosit. Valoarea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor de inlocuit si a lucrarilor de reconditionare sau ca diferenta intre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit. Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultata din manipularea acestora, alta decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii Bunurilor este responsabilitatea Cumparatorului. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata Cumparatorului la primirea Bunurilor returnate.
C3. În cazul în care un Bun comandat de Cumpărător nu poate fi livrat de către Vânzător, acesta din urmă va informa Cumpărătorul despre acest fapt și va restitui în contul Cumpărătorului contravaloarea Bunului și/sau Serviciului, în termen de maximum 7 (șapte) zile. de la data la care Vânzătorul a luat cunoștință de acest fapt sau de la data la care Cumpărătorul și-a exprimat în mod expres intenția de a rezilia Contractul.
D. Returnarea produselor cu defecte
Puteti solicita returul de produse si pentru urmatoarele situatii:
– Produse nefunctionale in primele 48 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari pentru care ati intocmit un proces verbal cu firma de curierat.
Daca produsul primit este nefunctional in primele 48 de ore de la receptia efectiva, ridicarea de la sediul ATV&MOTO-RACE SRL sau receptia la domiciliu prin curier – puteti reclama acest lucru si solicita inlocuirea produsului. Schimbarea produsului se face dupa constatarea defectului de catre un service autorizat si in limita stocului ATV&MOTO-RACE SRL.
Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor si sa solicitati curierului completarea unui proces verbal in care veti mentiona motivul refuzului (colet deteriorat).
ATENTIE! In momentul in care faceti receptia coletelor aveti obligatia sa verificati integritatea produselor. Daca, de exemplu, ati primit un produs (ex. jante), ati semnat sau ati fost de acord cu primirea lui, nu ati verificat integritatea produsului, iar ulterior constatati ca acel produs este deteriorat, acea reclamatie este NULA.
Returnarea in aceasta situatie se face numai cu aducerea la conformitate a produslui, costul fiind suportat de dvs.
E. Produse livrate gresit
Daca vi s-a livrat un alt produs decat cel comandat va rugam sa semnalati acest lucru in maxim 14 zile de la receptie pentru a returna produsul si a fi inlocuit cu cel corect. Toate costurile de retur si cheltuielile de expeditie si manipulare ale produsului corect vor fi suportate de ATV&MOTO-RACE SRL.
In cazul in care nu veti anunta in 14 zile livrarea gresita a unui produs din pacate reclamatia este considerata nula iar acceptarea tacita a produsului primit.
F. Returnarea produselor in afara prevederilor legale
Cererile de retur ce depasesc perioada de 14 zile calendaristice sau alte situatii nereglementate in OG34 se vor trimite doar pe e-mail, la adresa atvmotorace@gmail.com. Cererile vor fi analizate de catre Departamentul Retur, iar termenul de raspuns este de 14 zile. In cazul in care raspunsul este pozitiv, este posibil sa fie nevoie sa platesti o taxa cuprinsa intre 5% si 90% din valoare produsului.
ATENTIE! !
In toate cazurile de mai sus, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, in ambalajul original si insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor, deteriorarea ambalajului, accesoriilor sau punerea intr-o stare de nevandabilitate duce la perceperea unui cost de aducere la conformitate.
NU se pot returna produse aflate in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii (conform art. 16 OUG 34/2014 ).
- Produse aduse pe “comanda speciala” (COMANDA SPECIALA este definita ca fiind lista de produse comandate de catre Beneficiar si care nu se afla in stocul uzual al Furnizorului, dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme si a platii unui avans, in termenii agreati de parti).
- Produsele comandate prin comenzi speciale, externe pentru care s-a cerut un avans si care au fost aduse la cererea clientului sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract. Pentru produsele comandate în avans la care clientul dorește să renunțe din diverse motive, vânzătorul poate reține până la 100% din avansul transmis de client.
- Produsul nu mai are ambalajul original complet in care a fost livrat;
- Etichetele de identificare ale produsului sau ale ambalajului sunt deteriorate sau lipsesc;
- Pentru produsele trimise murdare, spre returnare se va percepe o taxa de igienizare cuprinsa intre 50 si 100 lei.
Credem ca oricine poate sa se razgandeasca in privinta unei comenzi. Dar nu credem in razgandirile nesfarsite. Vom refuza returul in situatia unor practici abuzive.